Pe data de 31 ianuarie 2012, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a luat decizia de a interzice reclamele la TV la tigara electronica. Motivatia pe care cei de la CNA au invocat-o a fost: Codul audiovizualului arata ca “orice forma de comunicare comerciala audiovizuala pentru tigari si alte produse pe baza de tutun este interzisa.”
Ei se pare ca americanii sunt de alta parere, dar si alte natiuni impreuna cu ei, pentru ca la ei reclamele la tigari electronice nu sunt interzise.
Recent, compania Blu ecigs a scos un clip de promovare pe care a inceput sa il difuzeze la cele mai cunoscute televiziuni din SUA.
Reclama, ce are o durata de 30 de secunde, arata un barbat tanar, de succes, care foloseste o tigara electronica in masina sa, la locul de munca, la restaurantul sau favorit si chiar acasa la prietenii nefumatori. Acesta ofera cateva detalii despre produs si anume ca tigara electronica nu produce fum sau scrum, ca poti controla cantitatea de nicotina inhalata prin alegerea diferitelor elichide dar si faptul ca e-tigara este mai ieftina decat tigarile traditionale. Din pacate nu au putut sa mentioneze beneficiile asupra sanatatii deoarece s-ar fi confruntat cu consecinte grave si s-au rezumat la a spune ca „Blu este o alternativa inteligenta a fumatului”. De asemenea, producatorii au avut grija sa sublinieze ca fumatorii pot folosi tigarile electronice oriunde.
Dupa cum vedeti la altii se poate, la noi nu. CNA a reglementat foarte prost reclamele la TV la tigari electronice, fara a tine cont de anumite lucruri esentiale: faptul ca tigara electronica nu este un produs al tutunului, faptul ca vanzatorii nu comercializeaza acest produs persoanelor sub 18 ani si chiar au dat dovada de nestiinta asociand tigara electronica cu „Iarba”.
Dar asta este, ne-am obisnuit ca in astfel de situatii sa ne gandim ca „Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!”